środa, 19 lipca 2017

Filmy, które mówią

Bo są takie filmy, które dodają wrażliwości, uczą empatii i ukazują świat inaczej niż zawsze go postrzegaliśmy.
To dobrze, nieprawdaż? Po to powstały. Aby zmieniać, kreować i opisywać. Mają one pokazywać prawdę, a obalać mity. To przystępniejsza forma przekazywania informacji, pozwalająca oglądającemu na wyciszenie i odpoczynek.
Które filmy najlepiej odgrywają swoją rolę?


Skazani na Shawshank (reż. Frank Darabont)
Młody i zdolny bankier zostaje niesłusznie skazany na dożywocie. Teraz musi przetrwać w niesprawiedliwym, więziennym świecie.
Film sprawił, że zaczęłam inaczej patrzeć na świat kryminalny. Obdarzył mnie większą wrażliwością i zrozumieniem. Dla mnie więźniowie to teraz nie tylko pogarda i odrzucenie, ale też skrucha i pokora. To czasem ludzie, którzy chcą zapłacić za swoje błędy i zdają sobie sprawę z swojego okrucieństwa, ludzie pragnący cofnięcia czasu i normalności, ludzie chcący przeżywać miłość, przyjaźń i przede wszystkim zmiany. Jednak na zmiany nie mogą sobie pozwolić. Bo przecież są źli, zawsze tacy będą... Osobiście jest to mój ulubiony film. Wydaje się, że wszystko jest w nim właśnie takie jak trzeba. Czy tak jest? Oglądnijcie. Serio.

Whiplash (reż. Damien Chazelle)
Młody perkusista chce zostać jednym z najlepszych muzycznych artystów muzyki jazzowej. Aby to osiągnąć rzuca wszystko i decyduje się na naukę w bardzo surowej szkole, czy aby nie za surowej?
Film mówi o poświęceniu i ciężkiej pracy. Pokazał mi jak działa motywacja. Motywować można na różne sposoby. Ten brutalniejszy i ten mniej brutalniejszy. Który jest skuteczniejszy?
Pokazuje on też cienką granicę między miłością, a nienawiścią. Jak daleko można się posunąć?

Incepcja (reż. Christopher Nolan)
Czasy, gdy gdzieś znajduje się urządzenie pozwalające do wchodzenia w świat snów. Jak bardzo może wpłynąć on na nasze życie? Bardzo.
Ten film pokazuje jak prosty paradygmat może zmienić nasze opinie oraz to jak rządzą nami idee. Może też opowiadać o poświęceniu, czy o tym jak silnie mogą wpłynąć na nas własne wyobrażenia.
Szczerze. Interpretacji tego filmu może być mnóstwo, a oprócz tego genialna gra aktorska, świetny scenariusz i montaż.

Piękny umysł (reż. Ron Howard)
Geniusz chce jak najszybciej opracować teorię, dzięki której zostanie cenionym naukowcem. Na przeszkodzie staje jednak choroba.
W tym filmie miesza się świat realny z wyobrażeniami. Jak bardzo cienka jest ta granica?
Pokazuje on walkę między sobą, a całą resztą. Opisuje przeciwstawianie się swojemu umysłowi, swoim możliwościom i planom. Czy tak się da?

Oto moja krótka lista filmów, które coś pokazują. Coś chcą przekazać, coś powiedzieć.
Jeśli spodobają wam się takie posty - napiszcie. Mam więcej takich filmów.
Wybaczcie, że nie ma zdjęć tych filmów, ale nie chciałam się bawić w te wszystkie copyrighty itd.
Ale za to macie piękną, starą kamerę.
Komentujcie, albo nie. Obserwujcie, albo po prostu czytajcie.

Buźki
-Iga




37 komentarzy:

  1. Z tych filmów oglądałam jedynie "Skazani na Shawshank". To jest naprawdę genialny film.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post. Właśnie ostatnio nie miałam pojęcia co nowego obejrzeć, dlatego dzięki Tobie pewnie na coś się w końcu zdecyduję :)
    Buziaki♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja gustuję w thrillerach i dramatach więc jeśli najdzie Cię ochota na film w tym stylu to polecam "Labirynt". Oglądałam wczoraj i ...coś wspaniałego!

    Bardzofajny blog, na pewno będę tu zaglądać.



    Zapraszam do mnie na nowy post.
    Będzie mi bardzo miło jeśli wpadniesz :-)
    Pozdrawiam!

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze się przyznać, że żadnego filmu nie oglądałam, może to dlatego, że chyba raczej wole seriale ;)
    Obserwuję
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Żadnego z tych filmów nie oglądałam :/ ale z pewnością nadrobie te zaległości :D bardzo fajny post ;) pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. Great post, Dear ❤
    I'd be happy friendship blogs ♥ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam 3 pierwsze filmy i szczerze polecam, to są arcydzieła ;)
    healthycamomile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale opisy bardzo mnie zaciekawiły i na pewno wkrótce któryś obejrze :D
    Obserwuje,
    olamyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej czekam na więcej takich postów! :) Ja z tych filmów oglądałam tylko Whiplash i rzeczywiście film warty uwagi, pokazuje, że warto walczyć o swoje marzenia, pasje :)
    Obserwuję!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. your post very good and very nice .This my own site http://www.pixxelznet.com/ I am provide these types services #SEO #PPC #SMO Web Design and Web Development you want any services contact us.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, więc chętnie nadrobię :)

    Mogłabyś poklikać w linki w poście TUTAJ ? Bardzo mi zależy, dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Część z nich widziałam i na prawdę są dobre :)


    MÓJ BLOG
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Skazani na shawshank! Takkk! Uwielbiam ten film! Jest wartościowy i daję bardzo dużo odbiorcy. Takie powinny być filmy, z jakimś przekazem! Super post! Masz naprawdę ładnego,dopracowanego bloga! Podoba mi się! :)
    http://wiktoria-kozlowicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. "Piękny umysł" oglądałam, film naprawdę godny polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądałam trzy pierwsze... i faktycznie mówią... a właściwie krzyczą do oglądającego, bardzo wzruszające, dające coś.
    https://aleksandra-wziatek.blogspot.com/(klik)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale z pewnością to zrobię. Osobiście polecam ''Jutro będziemy szczęśliwi'' oraz ''Ukryte piękno''. Cudowne filmy, może się z nich tyle nauczyć. Oglądałam ze łzami w oczach.
    Pozdrawiam :)
    Mój blog<-- zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Interesujący post!
    Mój blog https://cakemonika.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, i z miłą chęcią to nadrobię :)
    Pozdrawiam

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie oglądałam tych filmów.
    Najbardziej zaciekawiła mnie pierwsza propozycja :)
    Zapraszam do wspólnej obserwacji.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie oglądałam zadnego ale na pewno nadrobie :)
    Mój Blog <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Żadnego z tych filmów nie oglądałam ale jeśli są takie jak opisujesz i rzeczywiście spełniają taką rolę to skuszę się na któryś z nich :D
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  22. nie oglądałam żadnego z Twoich propozycji, dla mnie takim filmem zdecydowanie jest "Lolita" i "My dzieci z dworca zoo"
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkie filmy widziałam. Piękny umysł oglądałam kilka razy i za każdym, odkrywałam w nim coś nowego ☺️ Jestem trochę kinomaniaczką i wieeeeeele filmów w życiu już widziałam ☺️
    www.rinroe.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam Incepcję i chociaż film mi się podobał wcale nie był taki łatwy do zrozumienia ;) Fajny blog, obserwuję :D
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę obejrzeć!

    https://22-ffashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Kurczę, nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale kojarzę je po tytułach :)

    http://live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Chętnie zerknę na przynajmniej jeden, bo jeszcze o żadnym nic nie słyszałam (chyba oprócz jednego), a warto takie wartościowe szukać :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczerze mówiąc nie widziałam żadnego z tych filmów mimo ,że słyszałam tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie oglądałam żadnego z tych filmów niestety ;c
    Dla mnie filmem uczącym empatii jest "Bez mojej zgody". Piękny film, polecam!
    Nowy blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Widziałam fragment "Pięknego umysłu" i mam zamiar obejrzeć całość. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. jestem naprawde kulą jezeli chodzi o filmy. podam nawet przy klasykach- nigdy nie oglądałam chociażby Tytanica. Zawsze chciałam to zmienić, ale nigdy nie miałam wystarczająco czasu haha
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  32. Oglądałam tylko pierwszy wspominany przez Ciebie film. Byłam pod wrażeniem i sama uwielbiam tego typu filmy. Myślę, że to fajny pomysł na wpisy na blogu, żeby dzielić się swoimi ulubionymi filmami z czytelnikami. :)

    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. nie znam tylko jednego! muszę nadrobić ; ) super zestawienie!

    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. O tak, również uważam, że filmy, niektóre, przekazują nam tyle prawd i ważnych rzeczy, że aż się ciepło na sercu robi, ze powstało takie dzieło. Chyba aż wstyd przyznać, ale nie oglądałam żadnego z wyżej wymienionych przez Ciebie ... Muszę kiedyś się zebrać i obejrzeć.
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam ogladac filmy zarówno te glupie do zwykłego odmozdzenia sie oraz te ktore maja głęboki przekaz i historie i wprowadzają cos do naszego zycia. Ogladalam incepcje i skazanych na shawshank. Buziaki

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang 👈🏻oddaje obserwacje

    OdpowiedzUsuń
  36. Niektóre z nich oglądałam, ale jest też kilka, których tytuły nic mi nie mówią - muszę je nadrobić!

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    spiked-soul.blogspot.com

    POLUB SPIKED SOUL NA FACEBOOKU


    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń

Subskrybuj: Komentarze do posta (Atom)